Simona Zárubová

Simona Zárubová

Vzdělání

 
Studovala jsem předškolní pedagogiku a ped. 1 stupně, což mě připravilo na práci s dětmi předškolního věku, které se věnuji celou svou profesní kariéru. Absolvovala jsem kurz logopedické prevence, který mi umožňuje efektivně pracovat na rozvoji řečových schopností dětí. Dále jsem se zúčastnila seminářů a kurzů zaměřených na muzikoterapii a muzikofiletiku, což mi poskytlo hlubší pochopení, jak lze hudbu a zvuk využít k podpoře dětského vývoje. Prošla jsem kurzem "Respektovat a být respektován", který mi pomohl osvojit si přístup založený na vzájemném respektu mezi pedagogem a dítětem, ale i s rodičem. Dále se vzdělávám v oblasti předškolního vzdělávání, psychologie a muzikoterapie, což mi umožňuje aplikovat nejnovější poznatky a metody ve své praxi.

Co mě baví


Miluji dynamický pohyb a hudbu, které jsou nedílnou součástí mého osobního i profesního života. Ve své práci s dětmi se věnuji hudebně-pohybovým hrám, při kterých společně rozvíjíme rytmické schopnosti a hru na tělo. Využívám také muzikoterapeutické nástroje, které podporují kreativitu a emoční vývoj dětí.

Čemu se budu s dětmi věnovat a jak


V ZŠ Mezi stromy se zaměřuji na práci s dětmi předškolního věku, přičemž kladu důraz na respektující přístup, který zohledňuje individuální potřeby a schopnosti každého dítěte. Využívám přírodní materiály, které podporují smyslové vnímání a kreativitu, a integruji principy učení hrou, které děti motivují k objevování a experimentování. Pracujeme s rytmem a tělem, což zahrnuje různé pohybové aktivity a hudební cvičení, které podporují koordinaci a rytmické cítění. Logopedická prevence je součástí každodenního programu, což pomáhá dětem rozvíjet správnou výslovnost a jazykové dovednosti. Relaxační techniky, jako jsou dechová cvičení a klidné aktivity, pomáhají dětem zvládat stres a podporují jejich celkovou pohodu. Hudebně-pohybové hry jsou klíčovým prvkem mého přístupu, neboť umožňují dětem vyjádřit se a rozvíjet své hudební a pohybové schopnosti. Podporuji tvůrčí schopnosti dětí s ohledem na jejich individualitu, čímž přispívám k jejich osobnímu a sociálnímu rozvoji.